18 شهریور 1403

  • 1403/05/03
  • - تعداد بازدید: 86
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان ارسنجان

بازدید مشترک اعضای کارگروه قرارگاه زیستی ارسنجان از اصناف این شهرستان

 

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان ارسنجان کارشناس مسئول مبارزه با بیماریهای واگیر گفت: پیرو صورتجلسه قرارگاه زیستی با محوریت تب دنگی و پشه آئدس پدافند غیر عامل استان فارس که در استانداری فارس برگزار شد و با توجه به بند 6 مصوبات صورتجلسه، بازدید مشترک ادارات عضو کارگروه در شهرستان ارسنجان از اصناف آپاراتی، تعمیر و تعویض لاستیک اتومبیل انجام گردید.

در این رزمایش نسبت به آموزش اصناف مذکور در زمینه راههای انتقال و تکثیر پشه آئدس و الزام ایشان در زمینه جمع آوری لاستیک های مستعمل از جلو مغازه و معابر شهری اقداماتی صورت گرفت.

در این بازدید که نمایندگان ادارات عضو کارگروه شامل نیروی انتظامی، ناحیه مقاومت بسیج، اتاق اصناف، اداره صمت، شهرداری و مرکز بهداشت حضور داشتند اصغراخوان کارشناس مسئول بیماریهای واگیر و مهندس علی قرایی کارشناس سلامت محیط مرکز بهداشت جهت آموزش اصناف در زمینه پیشگیری از استقرار پشه آئدس مطالبی را ارائه نمودند.

اخوان گفت: بهترین راه پیشگیری از بیماری پیشگری از گزش پشه می باشد.

این پشه در طول روز فعالیت می کند پس برای محافظت از گزش بایستی از اسپری دور کننده استفاده کرد.

این پشه به رنگ های تیره علاقه دارد لذا بایستی در طبیعت برای جلوگیری از گزش این پشه از لباس های رنگ روشن و گشاد استفاده کرد.

لاستیک های رها شده در طبیعت محل مناسب برای تخم ریزی این پشه هستند درنتیجه در صورت وجود لاستیک دست دوم رها شده در محیط یا اطراف منزل خود آن را جمع آوری کنید.

ظروف زیر گلدان خود را مرتب خالی کنید تا در آن آب جمع نشود.

با توجه به علاقه این پشه به تخم ریزی در ظروف دست ساز بشر، از رها کردن ظروف یکبار مصرف در طبیعت خوداری کنید و ظروف رها شده در اطراف منزل خود را جمع آوری کنید.

 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 105695
کلیدواژه