26 شهریور 1403

  • 1403/05/23
  • - تعداد بازدید: 55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان ارسنجان

تزریق واکسن پنوموکوک کودکان در شهرستان ارسنجان همزمان با سراسر کشور

 

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان ارسنجان اصغر اخوان کارشناس مسئول بیماریهای واگیر گفت: همزمان با آغاز به کار برنامه کشوری تزریق واکسن پنوموکوک کودکان،  تزریق این واکسن در شهرستان ارسنجان نیز شروع گردید.

عذرا جعفر پور رئیس مرکز بهداشت ارسنجان گفت: واکسن پنوموکوک سه مرحله ای بوده که مرحله اول این واکسن در دو ماهگی، مرحله دوم در چهار ماهگی و مرحله سوم آن نیز در یک سالگی انجام می شود.

جعفرپور افزود:  والدین می توانند برای تزریق این واکسن به خانه های بهداشت و پایگاههای بهداشتی شهری و روستایی مراجعه نمایند.

اخوان گفت: پنوموکوک نوعی باکتری و از مهمترین باکتری های بیماریزا در انسان است، زیرا موجب بیماریهای شدیدی مانند ذات الریه یا سینه پهلو، مننژیت، سینوزیت و عفونت خونی در کودکان زیر 5 سال می شود و ممکن است منجر به بستری شدن کودک در بیمارستان  و ایجاد عوارض در کودک و یا مرگ شود.

وی افزود:  میکروب پنوموکوک از طریق دست آلوده،سطوح آلوده به ریزقطرات تنفسی و افراد ناقل سالم در حین صحبت کردن، تماس نزدیک با افراد و بوسیدن کودکان منتقل می شود.

کارشناس مسئول بیماریهای واگیر در ادامه عنوان کرد: کودکان زیر 5 سال و به خصوص زیر دو سال، نوزادان و کودکان مبتلا به نقص ایمنی، سوء تغذیه، ناتوانی در دریافت شیر مادر، قرارگرفتن در معرض دود سیگار در داخل خانه و یا زندگی در شهرهای صنعتی و پر ازدحام، در معرض آسیب بیشتری هستند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 106502
کلیدواژه