19 اردیبهشت 1403

  • 1402/11/10
  • - تعداد بازدید: 93
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان ارسنجان

برگزاری زنگ هوای پاک به مناسبت روز هوای پاک در مدارس شهرستان ارسنجان

 

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت ارسنجان مراسم گرامیداشت روز هوای پاک با حضور کارشناسان مرکز بهداشت در مدارس شهرستان ارسنجان برگزار شد. آلودگی هوا یکی از مهمترین چالش‌های جامعه امروز هست و نهادینه کردن فرهنگ هوای پاک در بین کودکان و آگاه سازی و جلب افکار عمومی باید از کودکی آغاز شود.

مهندس قرائی مسئول واحد بهداشت محیط شهرستان ارسنجان، در مراسم گرامیداشت روز و هفته هوای پاک، که در یکی از مدارس ابتدایی برگزار شد، گفت: هر ساله بیست ونهم دی ماه به عنوان روز هوای پاک نامگذاری شده و شعار امسال هوای پاک، مسئول پاسخگو، شهروند مسئول است.

مهندس قرائی گفت: همه ما مسئولین برای داشتن یک هوای پاک و محیطی سالم وظیفه داریم و دربرابر آیندگان مسئولیت داریم.

وی گفت:  هوای پاک مقوله بسیار مهمی است که ما هیچ‌گاه قدر آن را ندانسته و نمی‌دانیم. برای دارا بودن هوای پاک نباید انتظار داشت تنها یک نهاد و دستگاه در این بخش فعالیت کند بلکه باید تمامی آحاد جامعه نقش ویژه ای در حفظ و نگهداری از محیط زیست داشته باشند.

 

آلودگی هوا به عنوان یک چالش جهانی و فرامرزی دارای آثار گسترده ای است که از جمله می‌توان به اثرات جبران ناپذیر آن بر سلامت انسان که از اصلی ترین عوامل مرگ و میر در سطح جهان است را قید کرد.

او اضافه کرد: ترویج و توسعه فرهنگ محیط زیستی در جامعه از طریق تقویت و گسترش فعالیت های آموزشی امکان پذیراست که این مهم همواره در آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان مورد توجه قرار گرفته است.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 94014
کلیدواژه