19 اردیبهشت 1403

  • 1403/02/04
  • - تعداد بازدید: 69
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان ارسنجان

برگزاری کمیته هماهنگی کنترل بیماری سالک و کیست هیداتیک

 

کارشناس مسئول مبارزه با بیماریهای واگیر از برگزاری کمیته هماهنگی کنترل بیماری سالک و کیست هیداتیک در فرمانداری ارسنجان خبر دارد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان ارسنجان اخوان گفت: این جلسه با حضور معاون فرماندار، رییس مرکز بهداشت، روسای ادارت و تعدادی از کارشناسان ستادی مرکز بهداشت در محل فرمانداری برگزار شد.

اخوان افزود: در این جلسه ضمن بررسی آمار مبتلایان سالک سال 1402 و مقایسه با سنوات گذشته، اقدامات انجام شده جهت کنترل بیماری سالک در سال گذشته و همچنین نسبت به برنامه ریزی و شرح وظایف ادارات طبق مصوبات کارگروه استانی با ریاست استاندار مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه رئیس مرکز بهداشت  به بیان توضیحات و اقدامات انجام شده در زمینه بیماری سالک پرداخت و همچنین در خصوص موارد بروز کیست هیداتیک سال 1402 توضیحاتی ارائه کرد و بر لزوم اقدامات کنترلی و همکاری ادارات ذیربط تاکید نمود.

در ادامه اخوان گفت: سالک یک بیماری پوستی است که توسط پشه خاکی منتقل و جای زخم ناشی از این بیماری بعد از بهبودی باقی می ماند. همچنین توضیحاتی در خصوص انواع سالک، راه انتقال و درمان بیماری بیان کرد و بهسازی محیط، دفع بهداشتی زباله، فاضلاب ها، فضولات دامی و اطلاع رسانی و تلاش برای افزایش آگاهی افراد در کنترل و پیشگیری از این بیماری را مهم دانست.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 99958
کلیدواژه