27 مهر 1403

  • 1403/02/29
  • - تعداد بازدید: 137
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان ارسنجان

بزرگداشت هفته آسم در شهرستان ارسنجان

 

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان ارسنجان کارشناس مسئول بیماریهای غیرواگیر مرکز بهداشت ارسنجان گفت: آسم یکی از شایعترین بیماری های مزمن در کودکان و بزرگسالان می باشد. بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی 334 میلیون نفر از مردم دنیا به بیماری آسم مبتلا هستند و متأسفانه شیوع این بیماری در بسیاری از کشورهای جهان و از جمله کشور ما در حال افزایش است. بر همین اساس به منظور افزایش آگاهی در خصوص بیماری آسم و عوامل خطر آن، جلب مشارکت ذینفعان و برنامه ریزی و همکاری در جهت پیشگیری و کنترل این بیماری، اولین سه شنبه ماه می به عنوان روز جهانی آسم نامگذاری شده است.

زهرا خادمیان گفت: شعار امسال « ارتقای درمان آسم با آموزش » است، آسم، بیماری التهابی مزمن و غیر واگیر ریه بوده و در این بیماری، واکنشی که راه‌های هوایی به عوامل محرک و حساسیت زا نشان می‌دهند، ایجاد تورم و التهاب، افزایش ترشحات و انقباض در آنها و انسداد راه‌های هوایی را به دنبال دارند، علائم آسم به صورت سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس بروز می‌کند.

خادمیان افزود: به مناسبت بزرگداشت هفته آسم مرکز بهداشت ارسنجان اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی پیشگیری و کنترل آسم در شهرستان نموده است. آموزش والدین دانش آموزان مدرسه فاطمه الزهرا (س)، کارکنان اداره گاز شهرستان و همچنین داوطلبان سلامت از جمله این برنامه ها بود.

وی گفت:  علت دقیق و اصلی آسم هنوز نامشخص است ولی آنچه تا کنون روشن شده، این است که اگر در خانواده یا خود فرد، سابقه یکی از انواع بیمارهای آلرژیک مانند اگزما، آلرژی تنفسی، آلرژی غذایی و آسم وجود داشته باشد، احتمال بروز بیماری در چنین فردی بیشتر می‌شود.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 102025
کلیدواژه