18 شهریور 1403

  • 1403/03/09
  • - تعداد بازدید: 170
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان ارسنجان

مصاحبه با خانواده باشکوه بهورز خانه بهداشت دهبید از کارکنان مرکز بهداشت ارسنجان

 

هر ساله هفته آخر اردیبهشت ماه با توجه به ابلاغ سیاستهای جدید جمعیتی توسط مقام معظم رهبری، به عنوان هفته ملی جمعیت نامگذاری شده است.

لزوم استفاده از تمامی فرصت ها برای عبور از بحران جمعیتی برای تمامی ارگانهای دولتی و نهادهای مردمی از اولویت های برنامه ریزی در سال های اخیر می باشد.

بدین منظور مصاحبه ای با خانواده باشکوه بهورز خانه بهداشت دهبید از کارکنان مرکز بهداشت ارسنجان که از پیشگامان دسترسی به اهداف جمعیتی اخیر می باشد انجام شده است.

لطفا خودتون را معرفی کنید؟

 خدیجه ایزدی بهورز  خانه بهداشت  روستای دهبید ومتولد سال 1369هستم.

چندتا فرزند دارید؟

 سه فرزند 9 ساله، 8 ساله و 3 ساله دارم .

با سه تا بچه و شاغل بودن مشکلی در نگهداری بچه ها یا کار احساس نکردید؟

نه خدا را شکر .  به طور کل نگهداری بچه اول به خودی خود شاغل باشی یا نباشی بدلیل تنها بودن بچه و اینکه همبازی ندارد کمی مشکل می باشد چون مادر باید نقش همبازی را برای بچه بازی کند و مقداری از وقت مادر صرف این کار میشود ولی با به دنیا آمدن بچه دوم معمولا بچه ها با هم بازی می کنند و با هم سرگرم می شوند و نگهداری بچه ها راحت تر می شود.

 بدنیا آمدن بچه سوم چه تاثیری بر روند کار یا زندگی شما داشت ؟

بچه سوم یک مزیت خاص دارد، بچه اول معمولا چند سال بزرگتر شده و در کارهای مربوط به نگهداری یا سرگرم کردن بچه های بعدی می تواند کمکهای قابل توجهی به مادر بکند.

و همین طور برای بچه های بعدی، فرزندانی که قبل از آنها بدنیا آمده اند به بقیه کمک می کنند.

آیا از مزایای قانون جوانی جمعیت استفاده کرده اید؟

من هدفم از به دنیا آوردن بچه ها ایجاد نشاط در محیط خانه بود. چون باور دارم  با به دنیا آمدن هر کودک، نشاط مضاعفی به خانواده می آید و به قول معروف  هر فرزند، خود سرمایه ای برای زندگی می باشد. البته وام های فرزند آوری و زمین مسکونی طبق قوانین جوانی جمعیت شامل مادران دارای سه فرزند می شود.

 من از مرخصی 9 ماهه استفاده کردم و اگر می خواستم، اجازه این را داشتم که از 4تا نیم سال  یعنی دو سال مرخصی دیگر هم استفاده کنم .

در مورد فاصله گزاری بین فرزندان چه نظری دارید؟

به طور کلی فاصله بین فرزندان هر چه کمتر باشد بهتر است چون وقتی فاصله سنی آنها زیاد می شود مثل این است که هر بار یه تک فرزند به دنیا آورده ای و این از نظر روحی و روانی برای خود بچه سخت است.

با تداخل  نگهداری بچه ها با کار چگونه کنار می آیید؟

کلا زندگی زنان شاغل با برنامه ریزی پیش می رود و با نظم و برنامه ریزی می توان تا حدودی مشکلات را حل کرد اما خدا را شکر با توجه به اینکه خانواده همسرم و خانواده خودم در نگهداری بچه ها به من کمک کردند، برای نگهداری بچه ها و  انجام کارهای اداری مشکل خاصی نداشتم   که در اینجا از آنها تشکر می کنم.

 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 102913
کلیدواژه